Звіт завідувача ДНЗ “Промінець”  2019-2020н.р.

  1. Організація навчально-виховного процесу

У своїй діяльності дошкільний навчальний заклад керується Конституцією України,  Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р. № 305,  Базовим  компонентом дошкільної освіти (нова редакція),   освітньою програмою   «Дитина» від 2 до 7 років,   на виконання Статуту дошкільного закладу, іншими  нормативно – правовими актами, що регламентують роботу ДНЗ.

Режим щоденної роботи ДНЗ  та тривалість перебування в ньому дітей відповідає вимогам  листа МОН України від 24.01.2007 № 1/9 – 36 «Про режим роботи дошкільних навчальних закладів»  та потребам громадян села: дошкільний навчальний заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем.

Групи комплектуються за віковими ознаками  відповідно до санітарно – гігієнічних норм і правил утримання дітей у дошкільному закладі з урахуванням побажань батьків.

Наповнюваність груп дітьми становить:

раннього віку – 25 дітей;

молодшого віку  – 30 дітей;

середнього віку – 25 дітей;

старшого віку – 27 дітей

У дошкільному навчальному закладі виховуються –  107 дітей.

Проектна потужність – 70 дітей

Дошкільний навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану,  який складається на навчальний рік та оздоровчий період.

Управлінська діяльність адміністрації закладу спрямована на забезпечення гарантованого права громадян на отримання дітьми дошкільної освіти.

З метою визначення рівня та вдосконалення освітньо – виховного процесу, адміністрацією ДНЗ були охоплені контролем усі суттєві питання. Спостереження за якістю педагогічного процесу,  консультації і співбесіди з вихователями, перегляди занять, інші форми роботи з дітьми дали змогу стверджувати, що загалом педагоги закладу спрямовують освітній процес на розвиток комунікації дошкільників, вчать вмінню спілкуватися та жити в навколишньому середовищі.

Протягом  навчального року колектив закладу працював творчо і відповідально.  Адміністрація закладу охопила оперативним контролем стан підготовки до навчального року, виконання вимог режиму протягом дня, рівень педагогічної майстерності педагогів дошкільного закладу.

Для вирішення завдань  зусилля педагогічного колективу  були спрямовані на розкриття  особистості дитини в умовах їх соціального розвитку.

  1. Кадрове забезпечення

Кадрове забезпечення дошкільного закладу здійснено у відповідності до штатного розпису та тарифікації педагогів.

Відповідно Наказу МОН від 04.11.2010 №1055 “Про затвердження Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів”,  в штатному розписі дошкільного закладу немає: 0.5ст.  вихователя-методиста, 0.5ст.  інструктора з фізкультури, 0.25 муз. керівника і 0.5ст. посади обслуговуючого персоналу.

Працює  28 працівників, із них:

педагогічних працівників – 9, з них: завідувач -1; музичний керівник – 1; вихователі – 8.  19 – обслуговуючий персонал.  Всі вихователі мають відповідну освіту.

Адміністрація та профспілковий комітет надають  консультації і допомогу педагогічним працівникам з питань соціального захисту, оплати праці, забезпечують  правильний розподіл педагогічного навантаження, обсягів роботи, оцінюють  результати роботи; своєчасно видаються  накази про чергові  та додаткові відпустки тим категоріям працівників, які їх потребують, контролюється  своєчасна виплата допомоги на оздоровлення.

  1. Атестація педагогічних працівників:

Атестація педагогічних працівників у дошкільному навчальному  закладі має систематичний та плановий характер і здійснюється відповідно до чинної  нормативно-правової бази.  І проводиться відповідно  Типового положення про атестацію.

  1. Організація методичної роботи:

У дошкільному закладі створені належні умови для підвищення професійного рівня та формування інноваційної компетентності педагогів, для ефективного росту фахової майстерності педагогів.   Педагоги  закладу  приймають активну участь у різноманітних формах методичної роботи:  районних  методичних об’єднаннях, семінарах.  Знайомляться з новинками науково-методичної літератури, періодичними виданнями.

За творчої ініціативи педагогічного колективу і батьків у дошкільному закладі згідно з сучасними педагогічними вимогами створені розвивальні осередки: природний, ігровий, інтелектуальний, предметний, соціальний.

Обмін думками педагогів, пошук нових методів виховання та навчання дітей, це складові успіху в організації методичної роботи.

Педагогічний колектив  працює над пошуком ефективних шляхів реалізації основних завдань дошкільної освіти, впровадженням у практику роботи сучасних інноваційних форм роботи, створенням умов функціонування дитячого закладу та забезпеченню наступності в роботі дошкільного закладу та сім’ї.

У нашому закладі наявні технічні засоби навчання:  1 комп’ютер,  принтер, ксерокс. Всі технічні засоби знаходяться в робочому стані та зберігаються в належних умовах.

Дошкільний навчальний заклад працює  за пріоритетним напрямком –народознавчий.    Дітей в садочку навчаємо любити і розвивати звичаї і традиції нашого народу, прививаємо знання про символи України,  український національний одяг,  вишиванку…   Мета педагогічного колективу – виховання патріотичних почуттів у дітей через народознавство.  Звертаємо увагу на розвиток творчих здібностей дітей через різні види занять: музичні, читання художніх творів, організацію розваг і інші…

Кожного року у травні і вересні ми організовуємо свято Вишиванки. Вже стало традицією у нашому садочку разом з батьками  21  вересня (на свято Пресвятої Богородиці) проводиться солодка ярмарка.  Діти одягаються в вишиванки, розглядають красу української вишивки…

У березні цього року проведено Тиждень духовності. З дітьми організовано екскурсії у музей українознавства, до пам`яток архітектури нашого села, до церкви. В садочок до дітей приходив священник. Проведено бесіди з дітьми про духовні цінності людини…

Для підвищення якості і ефективності роботи з фізкультурно-оздоровчої роботи вихователі впроваджують різні форми роботи: заняття на спортивному майданчику, прогулянки на свіжому повітрі,  ( загартування,  різні види масажів, комплекси фізичних  вправ ). У садочку немає фізкультурного залу, приходиться носити спортивний інвентар в музичний зал.

Проводиться чітка систематична робота з метою формування у дошкільників знань, умінь, навичок по всім лініям розвитку, за сферами життєдіяльності дошкільника, за режимними моментами.

Особлива увага звертається на інтелектуальний розвиток дитини, задоволення її пізнавальних інтересів. Зусилля педагогів  направлено на оволодіння дітьми певного обсягу знань, формування логічного мислення, вміння сформувати свою думку.

Стан фізичного виховання, формування культурно – гігієнічних навичок та загартування дітей підлягає систематичному контролю з боку адміністрації та сестри медичної.  Результати огляду роботи  обговорюються на виробничих та педагогічних радах.

В період карантину педагоги з дітьми і батьками працюють дистанційно. Розроблено пам`ятки для батьків щодо запобігання COVID-19, ігри, вправи, бесіди, тощо. Складено план Заходів роботи закладу в період карантину.Затверджено плани роботи на період карантину.

  1. Організація харчування:

Організація харчування дітей в дошкільному навчальному закладі здійснюється відповідно до норм, затверджених  постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 №1591 “Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах”.

В ДНЗ організовано триразове харчування дітей.  Меню складається за картотекою страв та  перспективним меню, погодженим  начальником Держпродспоживслужби  та затвердженим керівником закладу. З часом, враховуючи побажання батьків, смаки дітей, меню дошкільного закладу змінювали.    У дошкільному закладі встановлено доцільний режим харчування, наявні меню – вивіски для батьків в коридорі,   графік видачі їжі в центральному коридорі, добові проби, призначені відповідальні особи за організацію харчування на харчоблоці.

Продукти закуповуються у поставщиків, які перевірені роками. У наявності сертифікати якості на продукти.  Батьки оплачують за харчування дитини

50%, і 50% оплачує сільська рада.

Вартість харчування дитини за 1 день становить:

– молодша – 25.64

 – старша – 31.44

У ДНЗ ведеться планомірна робота щодо формування навичок культури харчування дошкільнят згідно з програмними вимогами.

Навчаються в садочку діти  мити руки безпосередньо перед прийомом їжі та після її закінчення, сідати за стіл охайними, з чистими руками, сидіти за столом правильно, користуватися столовими приборами.

У групах в наявності необхідний посуд, столові прилади, паперові серветки, косинки, фартушки, інвентар для прибирання столів, що дозволяє успішно розв’язувати питання виховання навичок культурної їжі.

  1. Медичне обслуговування:

Медична робота ДНЗ проводиться відповідно до річного плану роботи ДНЗ. До плану роботи входить організаційна робота, профілактична,  протиепідемічна, санітарно – гігієнічна, санітарно – просвітницька робота.

У дошкільному навчальному закладі сестрою медичною забезпечується  контроль за санітарно – гігієнічним та дезрежимом: забезпечується контроль за строками проходження персоналом медогляду, контроль за температурним режимом групових приміщень, дотриманням санітарно – гігієнічних вимог та протиепідемічного режиму. Щодня здійснюється огляд території ДНЗ на наявність отруйних рослин та грибів. На час карантину контролює якість проведення дезрежиму, розробляє заходи щодо зниження захворюваності під час епідемії.

Медичні карти дітей упорядковані, їх кількість відповідає обліковому складу дітей ДНЗ.  На контролі стан профілактичних щеплень, звертаюсь до батьків не зволікати і дотримуватись календаря щеплень.  Адже здоров`я дитини це основне. Вступаючи в колектив дитина має бути захищена.

Щоквартально здійснюється антропометрія дітей.

Проводиться загальна санітарно – просвітницька робота серед вихованців та батьків, робота з прищеплення дітям навичок особистої та загальної гігієни.

  1. Методична робота

Дошкільний навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану,  який складається на навчальний рік та оздоровчий період та затверджується в установленому порядку.  В процесі організації навчально–виховного процесу педагоги забезпечують художню активність дітей, систематично планують і проводять комплексні та інтегровані заняття.  Налагоджена співпраця з вихователями і батьками для успішного розвитку творчості дошкільників у зображувальній організованій та самостійній художній діяльності дітей:  для батьків пропонується така форма роботи, як сумісне малювання з дітьми, виставки сумісної творчості дітей і батьків (малювання, аплікація, виготовлення виробів з природного матеріалу).

Контроль та керівництво за організацією роботи дошкільного закладу проводиться впродовж всього року. За результатами контролю планується робота з метою покращення стану навчально-виховного процесу.  По закладу видаються необхідні  накази ,   з колективом проводяться   виробничі наради, бесіди.

  1. Організація роботи з батьками:

Адміністрацією проводиться робота щодо забезпечення гарантованого права громадян на отримання дошкільної освіти.  Одним з важливих напрямків роботи дошкільного закладу – це співпраця з батьками, яка базується на співробітництві, взаємодовірі, взаємоповазі по всім питанням навчання та виховання дітей.

Соціально – педагогічна діяльність ДНЗ в процесі навчально-виховної роботи дозволила реалізувати завдання щодо:

– підвищення педагогічної компетентності батьків шляхом використання сучасних методів спілкування,  підтримка впевненості у власних педагогічних здібностях молодих батьків;

– оновлення змісту, методів і форм супроводу сім’ї в забезпеченні безболісної соціалізації дитини в умовах дошкільного закладу.

Це дає позитивні результати:

– виникли якісно нові, взаємозбагаченні відносини на рівні: батьки – діти – педагоги;

– збільшилася кількість батьків, зацікавлених в активній участі і організації навчально-виховного процесу;

– підвищився рівень інтересу до життєдіяльності ДНЗ,

– рівень професійної компетентності педагогів у сфері спілкування з батьками вихованців.

 

  1. Дотримання вимог безпеки життєдіяльності та охорони праці працівників та вихованців:

 

На виконання Закону України «Про охорону праці» проводиться робота щодо  створення безпечних умов праці, навчання та виховання:

– призначені   відповідальні особи з охорони праці, проводяться інструктажі з працівниками.

– розроблені комплексні заходи з безпеки життєдіяльності учасників навчального процесу, профілактики випадків пожежі, побутового травматизму, забезпечення виконання санітарно – гігієнічних норм;

– впорядковано необхідну кількість наочного та дидактичного матеріалу для формування та закріплення у дітей знань про безпечну поведінку.

Для батьків розроблено консультації, рекомендації, поради.  ( починаючи з питань хто приводить дитину до садочка і хто забирає… у нас такі питання на контролі і батькам слід також прислухатися до наших умов)

Охорона життя та здоров’я дітей завжди залишається першочерговим завданням для колективу  дошкільного закладу.

Протягом року випадків травматизму в садочку немає.

  1. Адміністративно – господарська робота

Адміністративно – господарська робота була в цілому направлена на створення умов для роботи з дітьми та організації діяльності дітей.

     Придбано посібники для роботи з дітьми,  для батьків  інформаційні папки – пересувки, для дітей зошити для малювання, аплікації, розвитку мовлення,  розвитку дрібної моторики руки, конструктори, іграшки різного типу, дидактичні ігри. З метою поліпшення умов перебування дітей в ДНЗ батьками   проведено ряд робіт по підготовці закладу до навчального року.

В садочку є в наявності акти про використані кошти, накладні на придбані товари.

Для розвитку самостійної ігрової діяльності дітей в групах створені відповідні умови:

– організоване предметно-просторове середовище, яке відповідає вимогам щодо його наповнюваності згідно критеріїв:

– змістовності, естетичності, відповідності віковим особливостям;

– створюються належні умови спілкування дорослого з дитиною.

Прийом дітей в дошкільний заклад  проводиться відповідно електронної черги прийому дітей.

Підводячи підсумки минулого навчального року можна стверджувати, що робота з дітьми велась систематично, цілеспрямовано, комплексно, з урахуванням вікових можливостей дітей та відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) .

Вихователі та батьки вихованців – це єдиний живий організм об’єднаний спільною метою, гуманними стосунками та високою відповідальністю.

Адже, сім’я була і лишається головним осередком, де відбувається становлення і розвиток особистості дитини. Через те батьки є частими гостями в садочку: разом з дітьми вони на святах, організовують виставки, приймають участь в  розвагах, допомагають вихователям у створенні ігрових зон та облаштуванні ігрового майданчика.

Наприкінці року проводяться  батьківські збори про підготовку груп до нового навчального року… звітування  батьківського комітету  про використані спонсорські кошти.

Щиро дякуємо за надану допомогу всім, хто був небайдужий до наших проблем. А ми з свого боку i надалі будемо дотримуватися самого головного завдання ДНЗ – це охорона життя i здоров’я кожного вихованця i всебічний його розвиток

Щоб завжди іти в ногу з часом, щоб забезпечити прозорість і відкритість роботи дошкільного закладу,  створено  Сайт  дошкільного закладу. На сайт регулярно подається інформація про організацію методичної роботи, фотографії дітей, на сторінці для батьків оприлюднено інформацію про використання благодійних коштів.   Батьки у вільний час можуть прочитати рекомендації для батьків, і дізнатись новини закладу.  Додатково створено групи у вайбері, щоб інформувати батьків про роботу і новини садочка.З метою вирішення завдань, питань які виникають в процесі роботи  для створення умов  в дошкільному заклад,  щопонеділка проводяться наради при завідувачу, розробляються  заходи щодо покращення стану роботи, при необхідності  направляються звернення до сесії, до сільського голови, щодо  фінансування  і покращення матеріальної бази ДНЗ.

Отже найважливішим питанням  – було і залишиться забезпечення кваліфікованої турботи про зміцнення і збереження фізичного і психічного здоров’я дітей,  створення умов для повноцінного перебування дітей в садочку.